מיזוג דרמטי בשוק הקנאביס: אינטרקיור רוכשת את בטר

חברת אינטרקיור בהובלת רה"מ לשעבר אהוד ברק המחזיקה בחברת קנדוק חתמה על מזכר הבנות לרכישת בטר (Better) - חברת קנאביס קטנה ומהותיקות בתחום בישראל. המחיר: 35 מיליון דולר במניות חסומות לשלוש שנים

חברת אינטרקיור (Intercure) הציבורית בעלת חברת הקנאביס הותיקה קנדוק (Canndoc) הודיעה לפני מספר דקות כי התקשרה במזכר הבנות לרכישת חברת קאן פרמצבטיקה הפרטית שהינה בעלת חברת הקנאביס בטר (Better). בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה בבורסה.

למגזין קנאביס נודע כי בטר צפויה להישאר כיחידה אוטונומית תחת אינטרקיור, עם כל המותגים וזני הקנאביס המוכרים של החברה המשווקים כיום בחנויות, וזאת במקביל לפעילותה של קנדוק, ולא תחתיה.

על פי מזכר ההבנות בין הצדדים במסגרת המיזוג אינטרקיור תרכוש 100% ממניות חברת בטר למעט הפעילות של בטר באוסטרליה, וכן 50% מפעילות חברת קאן פארמה השייכת לבטר ואשר הינה בעלת זכויות המסחור לפיתוח מוצרי פארמה של בטר.

בתמורה לרכישת המניות תקצה קנדוק לבעלי המניות בבטר מניות בחברה לפי שווי מניה של כ-735 אג’ לכל מניה משווי כולל של 300 מיליון דולר אמריקאי (על פי נתוני המיזוג לספאק בכניסה צפויה לנאסד”ק) בכמות שתהווה כ-10.4% ממניות החברה המייצגת 35 מיליון דולר אמריקאי (כ-116 מיליון ש”ח כיום).

לבעלי המניות של Better יוקצו מניות של החברה תחת מנגנון חסימה חוזי לתקופה כוללת של 3 שנים, שבכל שנה ישתחררו מחסימה עד שליש מהמניות בהתאם למנגנון חודשי, וזאת

אהוד ברק קנדוק אינטרקיור (צילום: Omerzomerz, ויקיפדיה)
“אבן דרך משמעותית” – אהוד ברק, יו”ר אינטרקיור בעלת קנדוק, רוכש את חברת בטר

בנוסף, תשקיע קנדוק עד 2.5 מיליון דולר בפעילות בטר אוסטרליה לפי שווי של 20 מיליון דולר לפני ההשקעה, וזאת בתנאי כי במקביל יועמד לפחות סכום דומה, באותם התנאים, מבעלי המניות ש ל-Better.

כמו כן, תעניק קנדוק לקאן פארמה הלוואה של כ-0.5 מיליון דולר הלוואה המירה לטובת האצת תוכנית הפיתוח של קאן פארמה. תנאי ההלוואה ההמירה יקבעו במסגרת ההסכמים המפורטים בהמשך. כחלק מההתקשרות העניקה Better בלעדיות (No Shop) לקנדוק ומנגד העניקה קנדוק לבטר זכות להלוואה של עד מיליון דולר.

לבטר יש עשרות מיליוני דולרים במכירות, והיא נחשבת לרווחית מבחינה תפעולית. הזנים הבולטים של החברה הם פי.קיי (PK) שהוא זן THC חזק, וכן אי.פי.1 (EP1) שהוא זן CBD פופולרי.

מניית החברה בבורסה מזנקת כאמור בשעות אלו בעקבות ההודעה. כזכור, לפני מספר חודשים עמד שווייה של אינטרקיור בבורסה הישראלית על כ-450 מיליון ש”ח בלבד, אך מאז הכריזה על כוונה להיכנס למסחר בנאסד”ק בקרוב זינק שווי המניות בקרוב למאה אחוזים עד מעל 770 מיליון ש”ח היום. יש המעריכים כי כאשר תפורסם ההודעה על כניסה לנאסד”ק בקרוב עשוי שווי החברה להגיע שוב לשיא שהיה בו באמצע 2019 אז עמד על יותר מ-1.2 מיליארד ש”ח.

רכישת בטר על ידי קנדוק מגיעה על רקע הכנות בשוק לשלב של קונסולידציה, מיזוגים מסחריים בענף שהפך להיות רווי מדי בחברות ובהיצע ולכן שם בסכנה את אלו מהן שבעלות פעילות מצומצמת יחסית. בהתאם, צפויים מיזוגים נוספים בחודשים הקרובים. על אף שמדובר במיזוג המשמעותי ביותר עד כה בענף, הוא איננו הראשון: חברת טוגדר (Together) מיזגה לתוכה בשנה שעברה את חברת קנאבליס (Cannabliss) הקטנה.

קנדוק, בראשות רה”מ לשעבר אהוד ברק והמנכ”ל אלכס רבינוביץ’ היא נכון להיום חברת הקנאביס הרווחית והמצליחה בישראל וזו שחולשת על מספר המותגים הרב ביותר, כולל שיתופי פעולה עם חברות הקנאביס המובילות בעולם טילריי, אפריה, אורגניגרם, קוקיז, שרלוטס ווב ועוד.

אהוד ברק מסר: “ההכרזה היום היא אבן דרך משמעותית בתעשיית הקנאביס הישראלית, כאשר אנו מתכוננים לצרף את בטר, חלוצה בעלת ערכים איכותיים ייחודיים, למשפחת אינטרקיור. אנו מאמינים ששילוב הכוחות יסייע לנו להרחיב את מגוון מוצרי האיכות למטופלים בישראל ובעולם ולהפיץ יחד את בשורת הטיפול בקנאביס רפואי איכותי תוצרת כחול לבן. ברשות אינטרקיור עומד מערך גידול וייצור משמעותי, מותגים מובילים, רשת הפצה ושותפויות בינלאומית, הממצבים את החברה לספק ערך בר קיימא למטופלים בארץ ובעולם, לחברה ולבעלי המניות”.

שחר בר דוד, דירקטור ב-better, מסר: “אנחנו גאים בעסקה בין בטר ואינטרקיור, שתיים מהחברות הוותיקות והמובילות בשוק הקנאביס הרפואי בישראל. איכות הזנים של בטר בשילוב תשתיות הגידול, הייצור והשיווק של אינטרקיור, יהוו מכפיל כוח עבור שתי החברות ויאפשרו להעמיד לרשות המטופלים את המוצרים האיכותיים ביותר.”

לאחרונה החלה החברה להיכנס גם לחוליית הקמעונאות עם רכישת השליטה בבתי המרקחת היעודיים לקנאביס של רשת גבעול (Givol) וכן את השליטה בכ-10 בתי מרקחת נוספים שפעילים בתחום או שייכנסו בקרוב לפעילות.

בימים אלה משיקה קנדוק סדרת זני קנאביס חדשה מתוצרתה, “קנדוק קאלי” מגידול מקומי במתקן החברה בניר עוז. עד כה הסדרה רושמת הצלחה כשהזן הראשון בסדרה, “אייס קרים קייק“, נחטף ואזל מהמדפים במהירות ובימים הקרובים יושקו שני זנים נוספים בסדרה.

פניית החברה לגידול מקומי באה בין השאר בעקבות עצירת היתרי הייבוא מחו”ל שנכפתה עליה כמו על שאר החברות בענף, בעקבות הקשחת נהלי הייבוא מצד משרד הבריאות. יש שטוענים שהקשחת הנהלים באה כדי להגן על היצרנים הישראליים, אך משרד הבריאות מכחיש וטוען כי מדובר בהגנה על המטופלים.

עדכון (24.11.22): העסקה התפוצצה – פרטים כאן.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר